„Erasmus+“ Portugalijoje: kaip dirbtinis intelektas keičia skaitmeninį pasaulį

2025-04-09

Vasario-kovo mėnesiais Informatikos mokslų katedros lektorės Vaida Steponavičienė ir Jovita Urnikienė kartu su Multimedijos technologijų studijų programos studentais Mantu Urnikiu, Domantu Švetkausku, Greta Peikštenyte ir Programų sistemų grupės studentais Arnoldu Krasausku ir Tautvydu Razmantu dalyvavo mišriosiosios intensyviosios programos (angl. BIP) Artificial Intelligence as a Key Enabler of Digital Transformation veiklose.

Darbas prasidėjo dar 2024 m., kai buvo pradėti programos pasiruošimo darbai. Nors programą įgyvendino Portalegrės politechnikos institutas, tačiau į jos rengimą buvo įtraukti visų šalių kviestiniai dalyviai iš University of West Attica Athens (Graikija), University of Dortmund – University of Applied Sciences and Arts (Vokietija), Agricultural University of Plovdiv (Bulgarija), University of Maribor (Slovėnija) ir Šiaulių valstybinės kolegijos.

Po ilgų diskusijų ir nuotolinių susitikimų buvo parengtas mokymų turinys, numatytos paskaitų datos. Šių metų vasario mėnesio pirmadieniais vyko nuotolinės sesijos. Per šias sesijas dalyviai gilinosi į skirtingus dirbtinio intelekto (DI) taikymo aspektus – DI vaidmenį žemės ūkio valdymui, efektyvumui ir tvarumui, generatyvinį DI ir užklausų inžineriją, taip pat duomenų analizės svarbą ir jos praktinį taikymą įvairiuose sektoriuose.

Nuo kovo 10 iki kovo 14 d. Portalegrės politechnikos universitete vyko projekto sesijos gyvai. Veiklose dalyvavo 41 studentas ir 11 dėstytojų iš minėtų aukštųjų mokyklų. Intensyvios savaitės metu dalyviai klausėsi teorinių paskaitų, dalyvavo praktiniuose seminaruose-dirbtuvėse, kurios leido dalyviams gilinti žinias ir įgyti praktinių įgūdžių, integruojant dirbtinį intelektą į įvairius sektorius.

Svarbi projekto dalis buvo vizitai į tris Portugalijos įmones: „Selenis“, „Renascis“ ir „Evertis“, kurios dalijosi pažangiais gamybos procesais. „Selenis“ pademonstravo plastiko perdirbimo procesą, „Renascis“ pristatė plastiko gamybos procesą, o „Evertis“ supažindino su maistinių plėvelių gamybos procesu ir automatizuotais gamybos sprendimais.

Vieną iš vizito dienų dalyviai buvo suskirstyti į komandas po keturis. Pagrindinė sąlyga – komandoje negali būti dviejų tos pačios šalies studentų, todėl studentai buvo suskirstyti atsitiktine tvarka po keturis ir iš skirtingų šalių. Komandų nariai rengė projektus, taikydami įgytas žinias ir naujus įrankius, integruodami dirbtinio intelekto galimybes, ugdydami grupinio darbo kompetencijas. Paskutinę kelionės dieną vyko projektų pristatymas – studentai dalijosi patirtimi rengiant projektus, iškeltomis problemomis ir pasiektais rezultatais.

Be darbinių sesijų, organizatoriai pasirūpino ir kultūriniais renginiais. Po pirmosios intensyvios darbo dienos dalyviai mėgavosi vietinių užkandžių degustacija ir neformaliu bendravimu. Vakaras padėjo geriau pažinti dalyvius, rasti bendrų temų ir užmegzti naujas tarptautines pažintis. Kitą dieną vyko ekskursija į Kavos muziejų Campo Maior mieste, kur dalyviai susipažino su Portugalijos kavos istorija ir kultūra. Produktyviausią darbo dieną po projektų rengimo buvo surengta išskirtinė ekskursija į buvusį 14-ojo amžiaus vienuolyną  Santa Maria de Flor da Rosa, kuriame įsikūręs prabangus istorinis viešbutis ir restoranas Pousada Mosteiro do Crato. Šioje istorinėje vietoje dalyviai ragavo tradicinio Portugalijos maisto, kartu su organizatoriais šventė sėkmingą bendradarbiavimą ir BIP uždarymą. Tą vakarą, užbaigiant mišriąją intensyviąją programą, dėstytojams buvo įteikti sertifikatai ir atminimo dovanėlės.

Projektas ne tik suteikė vertingų žinių apie dirbtinio intelekto taikymą skaitmeninėje transformacijoje, bet ir prisidėjo prie tarptautinio bendradarbiavimo skatinant inovacijas ir kūrybiškumą, kurie ateityje turės teigiamą poveikį įvairiems sektoriams. Be to, bendras BIP organizavimas yra bendradarbiavimo su Portalegrės politechnikos institutu, užsimezgusio dar 2018 metais, tęsinys. Tada dėstytojos V. Steponavičienė ir J. Urnikienė dalyvavo portugalų organizuotoje tarptautinėje savaitėje. Šio renginio metu buvo užmegzti pirmieji ryšiai su instituto akademine bendruomene, kurie per keletą metų išaugo į glaudų bendradarbiavimą rengiant tarptautinius projektus, akademines iniciatyvas. Ši partnerystė leido ne tik keistis gerąja patirtimi, bet ir suteikė galimybių dėstytojams dalyvauti tarptautinėse stažuotėse, dalyvauti konferencijos organizaciniame komitete, būti pagrindiniais pranešėjais, publikuoti straipsnius, o studentams  – dalyvauti mokymuose ir seminaruose.


Atgal